Tuttavani tilasi Pixmaniasta tuotteita kun kovasti tätä paikkaa oli mainostettu hyvänä. Itsekin firma tietysti hehkuttaa vaikka mitä "lupauksia", mutta aika heikkoa näytti olevan ainakin tämän tapauksen osalta toiminta. Tässä hieman kommentteja Pixmanian hehkutuksiin.
"Tuotteiden nopea toimitus. Tuote on perillä 48 tunnissa! Tilauksesi vahvistamisen ja sen lähettämisen välillä kuluu yksi tunti!"
Tilaus tehtiin ennen kello 12 ja sivuston mukaan ennen kello 13 tehdyt tilaukset toimitetaan samana päivänä ja ovat perillä DHL:llä 24-48 tunnissa. Realiteetti olikin toinen: tilauspäivä oli perjantai, tilausta alettiin käsitellä vasta maanantaina ja saapui keskiviikkona. Toimitusaika siis viisi päivää, ei 1-2. Oikeastihan tuotteen olisi pitänyt saapua sunnuntaina, ei missään sanota että tuo "24-48 tuntia" ei kata viikonloppuja. DHL myöskin jätti paketin Brysseliin vuorokaudeksi jostain syystä lojumaan, mutta toimitti kuitenkin 52 tunnin päästä siitä kun Pixmania sen heille luovutti. Meni siis siinäkin yli 48 tunnin.
"Pidä silmällä tilaustasi! Pixmanian « tilausseurantapalvelun » avulla voit seurata tilauksesi kulkua reaaliajassa!"
Niin, ensin tilaus muuttuu tilaan "toimitettu", mutta mitään tietoja ei saa ulos, kun "asiakaspalvelu ei ole vielä vahvistanut tilausta." Sitten kun vihdoinkin vahvistetaan, jää tilaus vielä pariksi päiväksi odottamaan. Ja sitten kun se toimitetaan, menee vielä noin päivä että saa DHL:n seurantakoodin. Hyvin siis voi seurata mitä tapahtuu.
Toinen tapaus taas oli sellainen, että tuote tilattiin ja hinta laski 10 minuutin päästä tästä. Pixmania ei palauta rahaa, jos hinta laskee, mutta kertovat että voit peruuttaa tilauksen ja tehdä uuden, jos haluat. No, peruutus tehdään lähettämällä viesti asiakaspalveluun, josta se otetaan käsittelyyn sitten jossain välissä ja selitellään että ei ehkä voida peruuttaa tilausta suoraan kun se on DHL:llä jo. Paketti ei kuitenkaan mene edes Pixmanian käsittelyyn ennen kuin seuraavana päivänä, mutta silti eivät voi peruuttaa sitä. Jotain pielessä ehkä heillä kun haluavat maksaa toimituskulut siitä, että asiakas sitten ilmoittaa DHL:lle ettei ota vastaan ja tilaa uuden tuotteen. Kätevää.
Voivat olla yksittäisiä tapauksia, mutta ei tuo kovin hyvää kuvaa firmasta anna. Varsinkin jos tilauksen peruutus ei mene suoraan tilauksen tietoihin, josta viimeistään varastolla nähdään, että tilausta ei pidä toimittaa.