Täti Pensiön penseää tarinaa

H&M ja Pohjola pilaavat elokuvaillan

27.09.2005 21.27 - elokuvat mainonta 

Tulipas käytyä elokuvissa katsomassa The Island. En kauheasti odottanut elokuvalta, mutta oli kuitenkin mukava käydä pitkästä aikaa tuhlaamassa pari tuntia katsottavan elokuvan parissa. Tämä ei kuitenkaan sujunut aivan niinkuin olisi toivonut, vaikka yhdeksän euron sijoituksen luulisi jotain takaavan.

Alkumainoksissa oli nyt tämä pitkään televisiossa H&M:n höpisemä "Romeo&Juliet" ja voi herranjestas mitä sontaa. Kyseinen pätkä kestää noin kymmenen minuuttia ja sisältää yhden henkilön laulua sekä surkeaa ja sekavaa kuvausta, joka on olevinaan jotenkin liittyvä Romeo&Juliaan. H&M on selvästi maksanut tästä "ilosta" runsaasti rahaa, miksi sitten meidän pitää maksaa yhdeksän euroa lipusta ja vielä kärsiä moista moskaa?

Itse "mainos" saa myös mielenkiintoisen lisävivahteen kun siihen yhdistää hetki sitten tapahtuneen kokaiinipaljastuksen Kate Mossista, jonka piti alkaa H&M:n malliksi. Selvästihän siis tässä "mainoksessa" nainen itkee poikaystäväänsä, jonka ampui huumekauppias kun ei meinannut maksaa tarpeeksi huumeista. Nyt nainen jäi ilman päivittäistä annostaan ja riehuu poliiseille ja ohikulkijoille sitten tätä. H&M antaa erittäin hyvän kuvan nuorille.

Tämän kun yhdistää vielä Pohjolan typerään vakuutusmainokseen (josta näytetään kolme osaa vielä tuolla), alkaa olla mitta täysi. Mainos on kohdistettu 18-25 -vuotiaille, mutta hassusti salissa suurin osa väestä oli vanhempaa väkeä. Joten ihan turhaa mainostaa. Ja kun mainoksen idea on idioottimainen ja rasittava, ei tuolla ainakaan uusia asiakkaita saane. Kiitos vain, Pohjola, että kerroitte ettei kannata tulla asiakkaaksenne.

Kun ilmoitin mielipiteeni H&M:n mainoksesta kassaneidille, hän sanoi heti etten ole todellakaan ainoa valittaja, on kuulemma monet muutkin tulleet takaisin haukkumaan tämän. Lupasi viedä eteenpäin terveisiä että ehkä kannattaisi miettiä kaksi kertaa mitä näyttää. Tuskinpa miettivät.

En aio astua elokuviin jalallani ennen kuin nämä mainokset ovat kadonneet, saavat MPAA ja valtio sitten itkeä Pohjolalle ja H&M:lle siitä kun pahimmassa tapauksessa ilman korvausta hankin elokuvat verkosta ja katson ne kerran. Siinä jää sitten saamatta palkka minun osaltani näille työntekijöille ja elokuvan tuottajille, se on voivoi. Enkä suosittele muillekaan elokuvissa käyntiä ennen kuin on varmistanut ettei joudu H&M:n typeryydestä kärsimään.

Kommentoi

Kommentit

setae (anon, 17.10.2005 00.11)

Olen myös saanut kaksi kertaa nauttia tästä H&M:n mestariteoksesta. Eikä muuten voi olla halpa pätkä tämä! Ei tuottaa eikä varsinkaan esittää.

What were they thinking

Jutut.fi  |  Omat jutut  |  Muiden jutut  |  Kategoriat  |  kirjaudu